24 februari 2009

Een van de dingen die al heel lang moeten is o.a. het reinigen van het injectiehuis. Dit vandaag dus ook maar eens gedaan.

Op zich is het niet verkeerd om het injectiehuis te reinigen al was deze inwendig nog best wel schoon. Het is wel duidelijk dat er altijd netjes met de AX gereden is en er goede motorolie is gebruikt van de boel goed heeft gesmeerd en niet voor verstoppingen heeft gezorgd.

Voor een volledige uitleg van hoe het reinigen in zijn werk gaat moet je hier eens kijken. Ik heb namelijk al eens eerder een uitleg geschreven met veel foto’s van hoe dit in zijn werk gaat.

Met het demonteren stoote ik per ongeluk tegen het clipje aan waar de gaskabel ingeklemd zit dus daar zal een andere voor moeten komen. De plastic schroef waar de luchtfilterbuis ter hoogte van de bobine vast zit is ook weg, is ooit al een keer vastgezet met een schroefje.

Na alles schoongemaakt te hebben alles weer in elkaar gezet en opgebouwd.

In de luchtfilter buis zit een klep welke omklapt als je de motor koud start zodat er warme lucht van het hitteschild vandaan gehaald wordt (hieronder zit de uitlaat en die wordt snel warm). Echter was dat klepje met een schroef vastgezet waardoor deze altijd warme lucht pakte van de uitlaat vandaan. De schroef er maar eens uit gedraait en gekeken of die klep gewoon werkt… en jawel, dat doet ‘ie. Waarom deze schroef hier zat is mij een raadsel.

Dit bericht is geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

6 + 1 =