13 januari 2009

Doordat de originele tankdop van de AX nog ergens in de Ardennen ligt en ik hoe dan ook de huidige accessoire dop, hoe Citroën het ook is, weer weg wil hebben heb ik geprobeerd een reserve tankdop uit elkaar te halen.

De reserve dop paste helaas niet al direct op de sleutel van de AX.

De reserve dop heb ik eerst helemaal gedemonteerd tot het laatste onderdeeltje. Nadat ik uiteindelijk bij de cilinder was en de sleutel van de AX er in stopte zag ik dat er van de 5 pennen waar een AX slot uit hoort te bestaan en in een tankdop maar 3 aanwezig zijn, dit verklaart dus dat het vaak voorkomt dat een sleutel van een AX op meerdere tankdoppen past. Toen ik goed keek naar hoe de pennen stonden toen de sleutel geheel in het gat zat viel me op dat pen 1 al goed op z’n plek zat en netje vlak was echter pen 2 en 3 wegen beide precies de verkeerde kant op ten opzichte van elkaar. Oplossing, wissel pen 2 en 3 om. Na even uitvogelen hoe dit te doen was kon ik ze inderdaad zo uitwissen en na de cilinder in het huisje gestopt te hebben werkte het alsof het de originele dop zou kunnen zijn.

Nu de dop dus weer in elkaar zit moet ik alleen nog een kapje in de juiste kleur spuiten. Ik heb nog een kapje in het rood, van een AX AXION, welke ruw van structuur is van de 6e maand van 1990. niet helemaal reëel dus maar bij gebrek aan beter moet het maar.

Dit bericht is geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

− 7 = 3