Vandaag de grote dag, de eerste stappen van het vervangen van de koppelingsplaat, drukgroep en druklager.
Voor gemak de motorkap verwijdert.
De motorkap is een met de natuur…
Motor steun prepareren.
Draadeind opbouwen om de motor op te kunnen hijen en te laten zakken
Transmissieolie afteppen
Een goed vastzittende naafmoer.
De aandrijfassen zijn er toch nog onderuitgekomen
Draagarm los voor het gemak
De bak is er onderuit
Wat we dachten bleek dus helemaal waar te zijn.
zo scheef als wat
Op foto slecht te zien maar er zat echt een blauwe waas op. is dus echt verbrand geweest. waarschijnlijk iemand die z’n voet altijd op de koppeling houdt en niet er naast zet.
De plaat lijkt nog goed op dikte.
Foto om de plaatsing van de schakelstangen vast te leggen
Een verrassingspakket…
En het heeft nog inhoudt ook…
En hier zien we:
Een drukgroep die wél recht is
Een goede koppelingsplaat
Een rammel vrije druklager
En centreerpen
De ingang van de aandrijfas
Netjes afsealen zodat er geen vuil in de bak komt
Goed afgeseald
Met remmenreiniger de bak goed schoonmaken
Koppelingsplaat weer op z’n plaats met daaroverheen de drukgroep, het blauwe is de centreerpen.
Met veel pijn en moeite de bak op mijn plaats gekregen met o.a. een trekbank.
Een volle achterbak om morgen zo weer verder te kunnen gaan.