Vandaag de grote dag, de eerste stappen van het vervangen van de koppelingsplaat, drukgroep en druklager.
- Voor gemak de motorkap verwijdert.
- De motorkap is een met de natuur…
- Motor steun prepareren.
- Draadeind opbouwen om de motor op te kunnen hijen en te laten zakken
- Transmissieolie afteppen
- Een goed vastzittende naafmoer.
- De aandrijfassen zijn er toch nog onderuitgekomen
- Draagarm los voor het gemak
- De bak is er onderuit
- Wat we dachten bleek dus helemaal waar te zijn.
- zo scheef als wat
- Op foto slecht te zien maar er zat echt een blauwe waas op. is dus echt verbrand geweest. waarschijnlijk iemand die z’n voet altijd op de koppeling houdt en niet er naast zet.
- De plaat lijkt nog goed op dikte.
- Foto om de plaatsing van de schakelstangen vast te leggen
- Een verrassingspakket…
- En het heeft nog inhoudt ook…
- En hier zien we: Een drukgroep die wél recht is Een goede koppelingsplaat Een rammel vrije druklager En centreerpen
- De ingang van de aandrijfas
- Netjes afsealen zodat er geen vuil in de bak komt
- Goed afgeseald
- Met remmenreiniger de bak goed schoonmaken
- Koppelingsplaat weer op z’n plaats met daaroverheen de drukgroep, het blauwe is de centreerpen.
- Met veel pijn en moeite de bak op mijn plaats gekregen met o.a. een trekbank.
- Een volle achterbak om morgen zo weer verder te kunnen gaan.