De oude berichten zijn te vinden via onderstaande link.
http://batssoft.nl/yp-38-kk/oud/
Op den duur zal bovenstaande website definitief verdwijnen…
De oude berichten zijn te vinden via onderstaande link.
http://batssoft.nl/yp-38-kk/oud/
Op den duur zal bovenstaande website definitief verdwijnen…
Het blokje loopt wat futloos en onregelmatig.
Vandaag begonnen met het meten van de compressie.
Al vrij snel na de aanschaf van deze AX bleek bij het tanken een redelijke hoeveelheid brandstof weg te lopen uit de tank. Het probleem was al brij snel gevonden maar is tot vandaag nooit opgelost omdat voor de helft tanken ook werkte… Niet echt de oplossing maar omdat de AX weinig kilometers maakt wel de makkelijkste.
Om nu toch eindelijk eens van het gezeur af te zijn hebben we vandaag besloten om opzoek te gaan naar een nieuwe slang voor de tankontluchting. Bij de automaterialenboer samen met een medewerker in een boek staan kijken maar helaas hadden zij niets… althans… geen zwarte slang in de juiste maat. Echter stond eronder een slang die óók voor benzine is maar dan doorzichtig en volgens de specificaties in de juiste maat. Deze slang (5m) meegenomen en er met gepast geweld onder weten te krijgen.
Morgen eens testen of de AX nu ook weer vol te tanken is en er niet voor ruim 10 euro náást de auto beland…
Veiligheidsdag 2011
Het dakraam van de TRS was al vanaf de koop een drama… niet dat het heerlijk is in de zomer dat het dak open kan maar de constructie van het dakraam zelf…
Het dakje was behoorlijk gaar en met pijn en moeite bij elkaar te houden. Al lange tijd ben ik opzoek naar een goede oplossing en deze heb ik laatst gevonden. Een andere!
Op de sloop kwam ik een dakraam tegen wat verdacht veel op mijn raam lijk maar dan een nieuwe type. Na wat contact met het thuisfront voor de maten heb ik besloten het raampje mee te nemen en thuis aangekomen bleek het inderdaad de opvolger. Vandaag het raampje erin gezet en alles zet weer vast zoals het hoort.
Vanavond de AX langsbrengen bij garage Slappendel voor de APK maar eerst nog even wat foto’s en de skirtset weer in de lijnzaadolie zetten.
Nieuwe banden voor de TRS. Nieuwe Michelin banden om preces te zijn.
De enige 3 Citroën types in de kleur Bleu Olympe bij elkaar. Een kleine selectie
Tijdens de Citroën Veiligheidsdag is geconstateerd dat de lastafhankelijke remkrachtverdeler vast zat en deze vandaag vervangen voor een nieuw exemplaar
Vandaag kwam een onderdeel binnen die binnenkort vervangen gaat worden.
Het is de lastafhankelijke remkrachtverdeler, tijdens het vervangen van de uitlaat van de rode 5-deurs van mijn ouders kwamen wij er achter dat deze lek was. Ook gelijk maar één laten komen voor de TRS.